Ενημερωτικό σημείωμα προς τους γονείς και μαθητές του Γυμνασίου Δρεπάνου

1. Μετεγγραφές:

Μπορούν να γίνουν μέχρι 31 Μαρτίου. Ο γονέας ή κηδεμόνας του μαθητή υποβάλει αίτηση στο σχολείο που επιθυμεί να μεταγραφεί ο μαθητής. Ο Δ/ντής του προς μετεγγραφή σχολείου, εκδίδει υπηρεσιακό σημείωμα προς το σχολείο φοίτησης του μαθητή και αν η μεταγραφή εγκριθεί όλα τα υπόλοιπα γίνονται υπηρεσιακώς.


2. Ο χωρισμός των τμημάτων γίνεται απολύτως αλφαβητικά και μέχρι 27 μαθητές ανά τμήμα.

  • Στο μάθημα των Αγγλικών λειτουργούν δυο τμήματα σε κάθε τάξη. Ένα τμήμα Αρχαρίων και ένα τμήμα Προχωρημένων. Η ένταξη στο κάθε τμήμα γίνεται με γραπτό τεστ κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς για τους μαθητές της Α΄ τάξης.
  • Στο μάθημα της 2ης Ξένης Γλώσσας γίνεται επιλογή, μεταξύ Γερμανικών ή Γαλλικών. (με υπεύθυνες δηλώσεις των γονέων κατά την αποφοίτηση των μαθητών από το Δημοτικό).

3. Χαρακτηρισμός φοίτησης:
Α. Η φοίτηση του μαθητή θεωρείται επαρκής (γίνεται δεκτός στις ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις του Μαΐου ? Ιουνίου), όταν έχει:

  •  Μέχρι 64 αδικαιολόγητες απουσίες.
  •  Μέχρι 114 συνολικά απουσίες από τις οποίες οι μέχρι 64 θα είναι αδικαιολόγητες.
  •  Μέχρι 164 συνολικά απουσίες από τις οποίες οι μέχρι 64 θα είναι αδικαιολόγητες και ο Μ.Ο. των τριών τριμήνων είναι 15 και η διαγωγή Α.

Β. Η φοίτηση του μαθητή θεωρείται ελλιπής (παραπέμπεται σε ολική εξέταση το Σεπτέμβριο), όταν:

  •  Έχει συνολικά απουσίες από 114 μέχρι 164 από τις οποίες οι μέχρι 64 θα είναι αδικαιολόγητες.
  •  Έχει συνολικά απουσίες από 164 μέχρι 214 από τις οποίες οι μέχρι 64 θα είναι αδικαιολόγητες και ο Μ.Ο. των τριών τριμήνων είναι 15 και η διαγωγή Α.

Γ. Η φοίτηση του μαθητή θεωρείται ανεπαρκής (επαναλαμβάνουν την τάξη), όταν:

  •  Έχει περισσότερες από 64 αδικαιολόγητες απουσίες.
  •  Δεν ισχύει κανένα από τα παραπάνω.

Δ. Για την τακτική φοίτηση του μαθητή ευθύνεται εξ ολοκλήρου ο κηδεμόνας του, ο οποίος οφείλει: (Αρ.25 του Π.Δ.104/79)

   1. Να δικαιολογεί τις απουσίες μέσα σε 10 ημέρες από την επιστροφή του μαθητή:

  •  με ειδικό έντυπο-αίτηση για απουσίες μιας ή δύο συνεχόμενων ημερών. Οι μέρες αυτές δεν μπορεί να είναι αθροιστικά για όλο το έτος περισσότερες από δέκα (10).
  •  με ειδικό έντυπο-αίτηση και ιατρική βεβαίωση για περισσότερες των δύο ημερών.

   2. Να ενημερώνεται από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος για την τακτική φοίτηση του μαθητή.
   3.Όταν λάβει το ειδικό ενημερωτικό σημείωμα ότι ο μαθητής ξεπέρασε τις 30 απουσίες να προσέρχεται στο σχολείο για επιπλέον ενημέρωση.

ΠΡΟΣΟΧΗ!
Οι μαθητές, μόνοι τους και ελεύθερα, προσέρχονται και αποχωρούν του σχολείου. Υπάρχει ενδεχόμενο να απουσιάσουν σε ενδιάμεσες διδακτικές ώρες. Αυτό θα γίνει μόνο με την άδεια της Δ/ντριας του Σχολείου και σε κάθε άλλη περίπτωση η απουσία δεν δικαιολογείται και δεν είναι σύννομη.
Η Δ/ντρια του σχολείου, συνεπικουρούμενη από τους εκπαιδευτικούς και κατά προσωπική εκτίμηση μπορεί να ενημερώσει προσωπικά ή τηλεφωνικά ή με υπηρεσιακό σημείωμα.


4. Αξιολόγηση μαθητών.
Η αξιολόγηση του μαθητή είναι μία συνεχής παιδαγωγική διαδικασία. Παρακολουθείται η πορεία μάθησης αυτού, προσδιορίζονται τα αποτελέσματα της και εκτιμώνται, διάφορα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του μαθητή που σχετίζονται με το έργο του σχολείου. Κύριος στόχος της είναι η συνεχής βελτίωση της διδασκαλίας και της γενικότερης λειτουργίας του σχολείου, καθώς και η συνεχής ενημέρωση εκπαιδευτικών και κηδεμόνων για τα αποτελέσματα των προσπαθειών τους, έτσι ώστε να επιτυγχάνονται τα καλύτερα δυνατά μαθησιακά αποτελέσματα.
Η αξιολόγηση του μαθητή στο Γυμνάσιο προκύπτει από:

     Την προφορική βαθμολογία σε 3 διδακτικά τρίμηνα,

  •  1ο τρίμηνο: από 12 Σεπτέμβρη μέχρι 30 Νοέμβρη
  •  2ο τρίμηνο: από 1 Δεκέμβρη μέχρι 28 Φεβρουαρίου
  •  3ο τρίμηνο: από 1 Μαρτίου μέχρι τη λήξη των μαθημάτων, όπου λαμβάνουμε υπόψη:

              α)  την καθημερινή προφορική εξέταση,

              β) τις ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ),

              γ) τις ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, χωρίς προειδοποίηση ανά μία κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων τριμήνων και καλύπτουν την ύλη ευρύτερης διδακτικής ενότητας υπό τον όρο ότι προηγήθηκε κατά το προηγούμενο μάθημα σχετική ανακεφαλαίωση,

              δ) τις εργασίες, στο σχολείο και στο σπίτι,

              ε) τις συνθετικές δημιουργικές εργασίες.

     Την γραπτή βαθμολογία στις ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις Μαΐου ? Ιουνίου στα 3/5 = 60% ύλης που δεν μπορεί να είναι λιγότερη από το μισό (1/2) της προβλεπόμενης.


   5. Βαθμός ετήσιας επίδοσης κατά μάθημα (Π.Δ. 409/1994 ΦΕΚ 226 τ. Β΄ )
   Ο ετήσιος βαθμός, σε κάθε μάθημα, στο οποίο γίνεται γραπτή ανακεφαλαιωτική εξέταση, λογίζεται το 1/4 του αθροίσματος που προκύπτει από την άθροιση των τριών τριμηνιαίων βαθμών και του βαθμού των γραπτών εξετάσεων Ιουνίου. Ενώ όταν δεν προβλέπεται γραπτή δοκιμασία το 1/3 του αθροίσματος των τριών τριμηνιαίων βαθμών.

   Για τους μαθητές που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 4 του Π.Δ. 429/1991.


   6. Σχολικές δραστηριότητες.
Στο σχολείο πραγματοποιούνται προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων όπως Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών και Αθλητικών δραστηριοτήτων, στα οποία η συμμετοχή είναι προαιρετική και εκτός ωρολογίου διδακτικού προγράμματος.

   7. Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως: δυσλεξία, μόνιμη ή προσωρινή μετά από επίσημη γνωμάτευση του αρμόδιου οργάνου έχουν τη δυνατότητα της προφορικής εξέτασης.


   8. Ποινές.
Στις περιπτώσεις που η συμπεριφορά των μαθητών παρεκκλίνει από την προσήκουσα, όπως αυτή ορίζεται στην παρ. 3 του Π.Δ. 104/79 (ΦΕΚ 23 Α΄) επιβάλλονται οι κυρώσεις:

  1. Παρατήρηση.Επιβάλλεται από τον διδάσκοντα ή την Διευθύντρια του σχολείου.
  2. Επίπληξη.Επιβάλλεται από τον διδάσκοντα ή την Διευθύντρια του σχολείου.
  3. Ωριαία αποβολή.Επιβάλλεται από τον διδάσκοντα ή την Διευθύντρια του σχολείου.
  4. Αποβολή μέχρι 3 ημέρες.Επιβάλλεται από την Διευθύντρια του σχολείου.
  5. Αποβολή μέχρι 5 ημέρες.Επιβάλλεται από συμβούλιο που απαρτίζεται από τους διδάσκοντες στην τάξη και την Διευθύντρια.
  6. Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.Επιβάλλεται από την ολομέλεια του συλλόγου διδασκόντων.

Οι μαθητές που έχουν αποβληθεί παραμένουν στο χώρο του Σχολείου κατά τις ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων και απασχολούνται με τρόπο που μεριμνά η Δ/ντρια.

9. Κινητά τηλέφωνα. (Γ2/132328/07-12-2006 / ΥΠ.Ε.Π.Θ. )
   Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου. Κάθε παρέκκλιση αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου και αντιμετωπίζεται με τις προβλεπόμενες στο Π.Δ. 104/1979 (ΦΕΚ 23 Α΄) σχολικές κυρώσεις.
   Αν παραστεί ανάγκη τηλεφωνικής επικοινωνίας του μαθητή με τους γονείς του, τότε μπορεί ο μαθητής να κάνει χρήση των δυο τηλεφωνικών γραμμών του Σχολείου μας που βρίσκονται στο Γραφείο Διδασκόντων, μετά από ενημέρωση και προφορική έγκριση του υπευθύνου καθηγητή.


10. Κάπνισμα και Αλκοολούχα ποτά. (Νόμος 3730/2008 / ΥΠ.ΥΓΕΙΑΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ)

  •  Το κάπνισμα καθώς και η κατανάλωση αλκοόλ, απαγορεύονται αυστηρά σε όλους τους χώρους του σχολείου.
  •  Στην περίπτωση που κάποιος μαθητής δεν συμμορφώνεται θα ακολουθείται η διαδικασία των ανωτέρω ποινών.

11. Χρήση Δίτροχου.

  •  Απαγορεύεται αυστηρά σε όλους τους μαθητές η χρήση δίτροχων εντός του Σχολείου.
  •  Στην περίπτωση που κάποιος μαθητής δεν συμμορφώνεται θα ακολουθείται η διαδικασία των ανωτέρω ποινών  και θα ενημερώνεται και το Αστυνομικό Τμήμα Τολού.

12. Επιστροφή Βιβλίων. (Γ2/65351/19-05-2008/ΥΠ.Ε.Π.Θ.)
  Οι μαθητές οφείλουν να διατηρούν καθαρά τα σχολικά βιβλία, τα οποία μπορούν να τα επιστρέψουν με τη λήξη του σχολικού έτους ώστε να διανεμηθούν στους μαθητές που θα τους διαδεχθούν. Εξαιρούνται μόνο εκείνα τα σχολικά εγχειρίδια που προορίζονται για χρήση μεγαλύτερη του ενός έτους  (π.χ. βιβλία Πληροφορικής, βιβλία αναφοράς κ.ά.). Με την εφαρμογή του συστήματος της επιστροφής των βιβλίων θα γίνεται εξοικονόμηση χρημάτων, αφού θα  επαναχρησιμοποιούνται τα καθαρά αντίτυπα και θα ανακυκλώνονται τα φθαρμένα. Κατά αυτόν τον τρόπο, θα αποφεύγεται η κατασπατάληση χαρτιού, που είναι οικολογικά επιζήμια και θα εμπεδώνεται ο σεβασμός των μαθητών στην πνευματική αξία των σχολικών βιβλίων, γεγονός που θα έχει άλλωστε τεράστια παιδαγωγική σημασία.     

      η Διευθύντρια             Ο Σύλλογος  Διδασκόντων Γυμνασίου Δρεπάνου

Πρόσθετες πληροφορίες